XAML Tasarım Anlatımı - Genel Nesne Özellikleri

XAML Tasarım Anlatımı - Genel Nesne Özellikleri

Merhaba,

bu yazıda size XAML da kullanılan nesnelerin genel kullanılan ve hayat kurtaran özelliklerinden bahsedeceğim. Çok detaylı olmayacak çünkü ileriki yazılarda nesneleri anlatırken detaylı anlatacağım.

Öncelikle çoğu nesnede ortak olan bazı özelliklerden başlayalım.

  • HorizontalOptions: nesnenin yataydaki konumunu ayarlayabilirsiniz.
  • VerticalOptions: nesnenin dikeydeki konumun ayarlayabilirsiniz.
  • HorizontalOptions ve VerticalOptions şu değerleri alır.
    Start: nesneyi bulunduğu alanda başa konumlandırır. 
    Center: nesneyi bulunduğu alanda ortalar.
    End: nesneyi bulunduğu alanda sona alır.
    Fill: nesne bulunduğu alanın tamamını kullanır.
    Bunların sonuna AndExpand ifadesi geldiğinde o konuma yerleştirmeye zorlar.
     
  • Padding: nesne içinde kenarlardan bırakılacak boşluğu ayarlarsınız. Eğer tek değer verirseniz dört kenardan da o kadar boşluk bırakır. Eğer iki değer verirseniz; ilk değer sağ ve sol kenarlar, ikinci değer üst ve alt kenarlardaki boşluğu temsil eder. Eğer dört değer verirseniz sırasıyla şu şekilde: Sol,Üst,Sağ,Alt temsil eder. Çoğu nesnede vardır.
     
  • Margin: Padding özelliğinin tersidir. dışarıdan verilecek boşluğu temsil eder. kendisine en yakın nesneye olan uzaklığını ayarlarsınız. Eğer nesne yoksa telefon kenarlarından uzaklaştırır kendini. Eğer tek değer verirseniz dört kenardan da o kadar boşluk bırakır. Eğer iki değer verirseniz; ilk değer sağ ve sol kenarlar, ikinci değer üst ve alt kenarlardaki boşluğu temsil eder. Eğer dört değer verirseniz sırasıyla şu şekilde: Sol,Üst,Sağ,Alt temsil eder. Tüm nesnelerde vardır.
     
  • Spacing: bu özelliğin olduğu nesneler içinde birden fazla nesne barındırır. Eğer tek nesne varsa bu özellik bir anlam ifade etmez. bu kelimenin geçtiği özelliklerde her zaman boşluğu ifade eder. Örneğin: RowSpacing, ColumnSpacing, ItemSpacing vs.. hepsinin önündeki kelimenin Türkçe karşılığından anlayabilirsiniz.
     
  • Orientation: bu özellik bulunan nesne içindeki elemanları hangi tarafa doğru ekrana basacağını anlar. Eğer Horizontal(Yatay) ise içindeki elemanlar yan yana ekrana basar. Eğer Vertical(Dikey) ise içindeki elemanları alt alta ekrana basar.
     
  • BackgroundColor: bu özellik tüm nesnelerde vardır. isminden de anlaşılacağı gibi nesnenin arkaplan rengini değiştirebilirsiniz. ingilizce renk isimleri geçerli olmakla birlikte hexadecimal renk kodları da geçerlidir. Örneğin: White,Black,#000000,#ffffff vs..
     
  • HeightRequest: Bu özellik nesnenin yüksekliğini ayarlar. Eğer sabit cihaz için uygulama geliştiriyorsanız buna sabit değer verebilirsiniz. Ama birden fazla cihaz tipi kullanılacaksa bunları sabit değer vermenizi önermem.
     
  • WidthRequest: bu özellik nesnenin genişliğini ayarlar.

Bunlar genel kullanılan özelliklerdir. ileriki nesne anlatımlarında denk geldikçe başka özelliklerden de bahsedeceğim.

Herkese kolay gelsin,
Esen Kalın..